Waipoua Forrest

26 januari 2014 - Waipoua Kauri Forest, Nieuw-Zeeland

Vandaag allereerst langs de Waitangi Treaty Grounds , een must voor NZ gangers. Stukje NZ historie is hier geschreven, verdrag tussen de Maori en de Britten is hier getekend. Hiermee was het ontstaan van het huidige Nieuw Zeeland een feit.
Hierna via het plaatsje Kerikeri , waar ook nog wat historische gebouwtjes te zien zijn, richting westkust. Hier voor het eerst onze ruitenwissers nodig, het regende af en toe behoorlijk. Wat hebben we gisteren een mazzel gehad met de cruise zeg !
Aan de westkust bevindt zich het Waipoua Forrest met de bekende Kauri bomen. De op 1 na grootste boom ter wereld. Immens groot zijn die dingen zeg. De oudste zijn zo'n 2000 jaar oud! In dit NP overnacht op een nogal basic campsite, prachtig midden in de natuur. Hier trouwens wel voor het eerst kennis gemaakt met de zandvlieg, kunnen gemeen prikken die dingen. De volgende dag stond er een behoorlijke trip op het programma , na wat tussenstops bij wat leuke winkeltjes etc. ( ja we hebben de eerste souvenirs al ingeslagen) nu aangekomen in Orere Point. Oh ja , onderweg nog een stop gemaakt bij het Dargaville Museum. Hier is veel info over de Kauri bomen en de geschiedenis van de streek terug te vinden maar staan tevens de 2 masten van de Rainbow Warrier. Dit Greenpeace schip is jaren geleden in een Nieuw Zeelandse haven door de Franse geheime dienst tot zinken gebracht. Vandaag lekker wat rustiger aan, dit keer een kortere trip langs de kust naar het schiereiland Coromandel. Hier bevindt zich oa de Cathedral Cove en Hotwater beach.
Foto's volgen wel weer als er een wat snellere internet verbinding beschikbaar is............

1. Jan hogervorst:
    29 januari 2014
    We volgen jullie op de voet, ik haal de beelden van de Kauri-bomen zo weer terug. En de dolfijnen, wat is dat toch geweldig om mee te maken. Hebben jullie al mooie vogels gezien?