Coromandel - Rotorua

30 januari 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Besloten om net boven het plaatsje Coromandel een camping op te zoeken, bleek geen verkeerde keuzen. Een geweldige plek aan een privé baaij, wat een uitzicht !
Nog even getwijfeld, zouden we hier 2 nachten blijven......helaas, gezien de tijdsplanning moesten we door naar onze volgende stop aan de andere kant van het schiereiland Coromandel.
Hier een heel ander soort camping opgezocht, meer ivm de ligging dichtbij de Hotwater Beach. We kwamen vroeg aan dus hebben even het heetst van de dag afgewacht en zijn toen aan de wandeling begonnen naar de Cathedral Cove. Wel wat leuke klimmetjes maar goed te doen. Ivm de getijden konden we pas 's avonds na 10 uur terecht voor het Hotwater Beach spektakel. Alweer een prima keuze, was erg gezellig op het strand. De halve camping was er paraat met schop om kuilen in het zand te graven. Je hoefde echt niet diep te graven om op sommige plekken aan water te komen met een temperatuur van rond de 60 graden! Moest echt uitkijken om je niet te verbranden. Een heel aparte ervaring.
Volgende dag op weg naar Rotorua, waar we nu aangekomen zijn op een camping vlak aan het meer. Erg vulkanisch hier, zelfs op de camping veel borrelende (modder) poelen en zwaveldampen. Wordt vervolgd.......