Rotorua - Taupo

31 januari 2014 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Op de camping in Rotorua even bij het zwembad rondgehangen. Eind van de middag , op het moment dat de ergste kracht van de zon eraf was, zijn we na eerst wat gegeten te hebben het plaatsje gaan verkennen. Allereerst door het Kuirau stadspark gewandeld, bestaat uit een hele verzameling borrelende en rokende poelen. De zwaveldampen zijn echt overal te ruiken, alsof ze hier hele massa's vuurwerk aan het afsteken zijn geweest! Echt heel bijzonder om tussen al dat geborrel en gebruis rond te lopen.
Hierna nog een stukje door het centrum gelopen en natuurlijk ook even een terrasje gedaan.
De volgende dag moesten er weer even wat levensmiddelen ingeslagen worden bij de Pack & Save. Het Rotorua museum bezocht, wat een prachtig gebouw is dat.
Nu op pad over de Geothermal Highway richting Taupo. Onderweg het Wai-o-tapu Thermal Wonderland bezocht, een verzameling geweldig mooie vulkanische natuurverschijnselen. Kraters, borrelende en rokende water & modderpoelen. In de prachtigste kleuren. Na een 2 uur durende wandeling door dit gebied was het weer tijd om de volgende camping op te zoeken. Net boven Taupo zijn we aangeland op een soort boeren camping midden in de bossen. Overal beesten om je heen. Echt lekker primitief, het douchewater wordt bv verwarmd dmv een houtkachel. Via een ingenieus systeem wordt hiermee een groot heetwatervat verwarmd.
Morgen via Taupo en Lake Taupo naar onze volgende stop Tongariro NP met onder andere de Mount Doom uit LOTR.