Tongariro NP

2 februari 2014 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Een mooie tocht langs Lake Taupo bracht ons midden in Tongariro NP.
Lake Taupo is trouwens ontstaan na een gigantische vulkaanuitbarsting. Het staat beschreven dat zelfs in Rome de lucht verkleurde door alle vulkaanas.
Voor het eerst deze vakantie 2 Franse lifters meegenomen, waren erg blij want er is geen reguliere busverbinding naar het centrum van het park.
In Tongariro NP bevinden zich een aantal vulkanen waaronder de zg Mount Doom uit LOTR.
Deze was al vanuit de verte goed herkenbaar aan z'n zwarte spitse vulkaanmond.
Nog behoorlijk actief trouwens die vulkanen hier, vorig jaar nog was er een kleine uitbarsting.
Staat hier ook overal aangegeven wat te doen in geval van.....
2 nachten verblijven we hier, vandaag een prachtige wandeling gemaakt. Begint een beetje eentonig te worden maar wat  een geweldig mooie omgeving is het hier.
Trouwens nog steeds erg goed weer hier met heel veel zon, koelt 's avonds wel flink af maar dat komt omdat we op iets van 1200 meter zitten
Morgen vertrekken we richting zuid, overnachten waarschijnlijk ergens vlak bij Wellington.
Hiervandaan steken we op 5 februari over naar het Zuider Eiland.