Laatste dagen Noorder Eiland

4 februari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Maandag toch maar direct doorgereden richting Wellington, heerlijke dag om te rijden , weinig wind en zonnig. Gedeelte van Tongariro NP richting west was een prachtige weg ,ook heerlijk rustig verkeer. Een 20 tal km boven Wellington een camping opgezocht na een lange dag rijden. Vandaag allereerst naar de LOTR filmlocatie geweest van Rivendell. Was redelijk goed aangegeven op allerlei borden waar de opnames gemaakt zijn maar er is toch in de eindmontage wel heel veel digitaal bijgezet hoor. Hierna de nodige boodschapjes gedaan en toen richting Wellington stad. Hier het Te Papa museum bezocht. Ben niet zo'n museumganger maar dit is toch echt wel geweldig mooi in elkaar gezet.
Ook een heel gedeelte ingericht met alle info over de diverse vulkaanuitbarstingen en aardbevingen die NZ geteisterd hebben. Indrukwekkend was ook een nagemaakte huiskamer waarin werkelijk een aardbeving nagebootst werd. Veel Maori info ook in dit museum. Staan nu op een simpele camperplaats op 10 minuten van de Ferry, morgen gaan we om 13:30 varen dus we hebben in de ochtend nog even de gelegenheid om een beetje in de stad rond te kijken.