Bay of Islands

24 januari 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Eindelijk was het zover, woensdag ochtend hebben we de camper opgehaald.
Ging heel wat vlotter dan een paar jaar geleden in Amerika. Het nodige papierwerk, wat korte uitleg en we konden op weg. Went toch altijd verbazend snel dat links rijden. Een automatisch versnelling dus van het grijpen in het portier heb je dan wat minder last. Het enige is dat de ruitenwisser nogal eens aanging terwijl je de richtingaanwijzer wilde gebruiken.
Voordat we Auckland verlieten eerst nog even langs Mount Eden. Geweldig uitzicht over Auckland vanaf deze oude vulkaan.
We wilden de eerste dag nog niet zo'n grote afstand rijden en moesten ook nog een partijtje boodschappen doen voor de komende dagen. Als eerste stop kozen we Orewa, net even iets boven Auckland aan de oostkust. Hier hebben we ook de spullen een beetje een plekje gegeven in de wagen want veel is er tot nu toe in de koffer gebleven. Nu kwamen we er toch wel achter dat deze camper aanzienlijk kleiner is dan de Amerkaanse versie. Scheelt ook 2 1/2 meter ! Beetje passen en meten maar verder prima hoor. Lekker compact wagentje en rijdt daardoor wel veel makkelijker.
Via een geweldig mooie kustroute nu terecht gekomen bij Bay of Islands. Onderweg nog een bezoek gebracht aan de Waipu Coves. Een grot waar je op eigen gelegenheid in mocht, enige voorwaarde was wel dat je een zaklantaarn meenam. Zoals in vele grotten in NZ zaten hier ook Glowworms. Grappig, bij het uitdoen van de zaklantaarn leek het wel een sterrenhemel. Nu dus bij de Bay of Islands, blijven hier 2 nachten. Voor morgen een Island Cruise geboekt. Boottocht langs diverse eilanden en als het goed is ook dolfijnen spotten.
De foto's volgen......

1. Sandra moes:
    24 januari 2014
    Het is geweldig om via dit blog mee te genieten.
    Mooi campertje hoor en wat een omgeving he? Daar wordt je even stil van.
  2. Manon:
    24 januari 2014
    Ahh ik zit ook meteen weer in NZ als ik jullie verhalen lees! De rust en het gemak van alles daar, echt super! Hoop dat jullie dit mooie weer houden! Zijn er nog dingen ingenomen bij de douane? Onze tassen moesten daar wel door de scan, maar verder geen problemen gehad.. Have fun!