Yellowstone NP

20 juni 2017 - Helena, Montana, Verenigde Staten

eindelijk weer even bereik .....

Na vertrek uit Cody allereerst een bezoek gebracht aan de Buffalo Bill dam en bijbehorend bezoekerscentrum. Erg indrukwekkend hoe dit bouwkundig in elkaar gezet is met de nodige tegenslagen destijds door invloed van moeder natuur.
Hierna via een prachtige weg via de oostkant Yellowstone ingereden. Beetje wisselvallig weer , soms wat regen en veel wind. Ondanks dat , een prachtige route.
De eerste geiser al gespot onderweg. Basic campground in het midden van het park, dichtbij de hoofd attracties. Na een frisse nacht ,waarbij de kachel af en toe aanging op de (laagste) 12 graden stand , gingen we op pad. Temp zakt hier trouwens tot dicht bij het vriespunt, medelijden met de kampeerders in hun tentjes.
Gelukkig waren we vroeg, we kwamen er achter dat het na het middaguur helemaal volloopt met vooral Japanners. Wat een apart volk, je denkt dat ze voor het speciale van Yellowstone de Geisers komen maar waar maken ze aan de lopende band foto's van? Allerlei vreemde poses met op de achtergrond het Yellowstone meer, snap echt niets van deze mensen.....
Wat een geweldig mooi park is dit, je blijft foto's maken..... We hebben in Nieuw Zeeland het nodige gezien op dit gebied maar dit was toch weer anders.
Is denk ik de combinatie van zoveel geisers en de overweldigende natuur.
Helaas geen beren gezien.....wel veel Bisons, prachtige beesten. Zelfs een vaste 'gast' op de camping. Tweede dag nog oa de Yellowstone Canyon bezocht en een stuk hierlangs gewandeld, wat een natuurgeweld die kolossale watervallen.
Na de 3e nacht was het helaas tijd om te vertrekken richting ons volgende overnachtingsadres bij de plaats Helena. Hier staan we nu in een State Park aan een meer. Meteen al aanspraak met een wat ouder Amerikaans stel. Trouwens tot nu toe erg leuke contacten gehad onderweg. Ze vinden het toch wel bijzonder dat mensen uit Europa zulke trips maken door hun land, zijn ook erg geïnteresseerd.
Dinsdag richting Glacier NP, het volgende stukje natuurschoon......

1. Hanny:
    20 juni 2017
    Geweldige tocht maken jullie! Geniet ervan. Hanny
  2. Manon:
    20 juni 2017
    Jaloers, jaloers!!
  3. Marian:
    21 juni 2017
    Wat een indrukwekkende omgeving. Een heftig land, met die grootse natuur. En vooral de warmte overdag en de kou 's nachts is toch wel heel anders dan we hier gewend zijn.
    Huis staat er nog veilig, dus blijf nog lekker even weg. Have fun!
    Marian
  4. Hans:
    22 juni 2017
    rare jongen die japanners. veel plezier nog in the states, ik beneid jullie. Hans
  5. Fam truijens:
    22 juni 2017
    Wat n leuke beschrijvijng maken jullie We kunnen het helemaal volgen De vogels genieten van de aalbessen
  6. Helma Zuidam:
    25 juni 2017
    Fijn om te lezen en dat jullie zo genieten. Houden zo!
    Tot de volgende briefing!
    Groetjes Helma