Kuala Lumpur

20 januari 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Om ongeveer half 7 's morgens arriveerden we na 12 uur vliegen op KL Aiport
Tijd ging toch nog redelijk vlot om, weinig geslapen dus dan maar een paar filmpjes gekeken. Gelukkig ook redelijk wat beenruimte bij Malaysian Airways.
Via de snelle verbinding van de KLIA Express richting KL Central.
Hiervandaan was het de bedoeling om met de monorail verbinding richting hotel te gaan, dit bleek niet zo'n geweldige keuze. Veel verbouwingen en trappen, niet zo handig met al die bagage. Morgenochtend nemen we voor de terugweg maar de taxi ! Gelukkig konden we redelijk snel onze kamer krijgen, hebben ons zo'n 2 uurtjes bezig moeten houden met wat verkennen van de omgeving. Hierna wachtte een heerlijke douche in de kamer. De temperatuur begon langzaam op te lopen. De klamme warmte, de geuren, het onophoudelijke lawaai van verkeer en airco's, er kwamen onmiddellijk herinneringen in me op van het verblijf in Singapore vele jaren geleden. Even een lunch gedaan vlak bij het hotel. Overigens, bij de achterzijde van dat restaurant zagen we 's avonds een rat naar buiten komen, schijnt hier normaal te zijn in KL. Ter info, het eten is erin gebleven. Na een korte powernap maar weer op pad, moesten toch een beetje in het ritme komen. Ligging van het hotel was trouwens prima centraal. Wat een mega winkelcentra! Vandaag waren we echt even de weg kwijt, konden de uitgang niet meer vinden. Grootste gedeelte van de dag doorgebracht met een Hop On Hop Off tour. Echt even bijgekomen in de botanische tuin en verder mooie bouwwerken gezien zoals de Petronas towers.
Bezoekje aan Chinatown kon natuurlijk ook niet overgeslagen worden.
Nu alles weer inpakken voor onze vlucht morgenochtend vroeg na Auckland. KL was leuk maar 2 dagen is voor ons meer dan genoeg, op naar NZ !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade