Seattle

26 juni 2017 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Zaterdag richting Seattle, beetje om het centrum heen iets ten noorden de Ferry naar Kinston genomen. Was erg mooi weer en daar waren meer mensen achter gekomen.
Duurde een uur voordat we de Ferry op konden rijden.
Allerlei internet recensies gaven aan dat de campgrounds in Seattle nogal slecht zijn.
Tot ik in een forum las dat iemand tegenover Seattle op Bainbridge Island een leuke camping had gevonden , waarvandaan je heel gemakkelijk met de Ferry in downtown Seattle kunt komen. Leek mij een prima idee. Niet dat geleur met zo'n grote wagen in het centrum van de stad.
Zo gezegd, zo gedaan. Camping bleek een voltreffer, prachtig gelegen aan de baai van Seattle.
Volgende dag wagen op parkeerplaats van Ferry terminal & hierna varend richting Seattle downtown.
Komen we op de boot nogal kleurig uitgedoste types tegen. Beetje regenboog kleuren, had al zo'n vermoeden want zag op Google Maps bij een weg door het centrum "Pride Seattle" staan. Ja hoor, een Gay Pride.
Heel gezellige boel, de meest vreemde types kwamen we tegen. Het kon uiteraard niet tippen aan de Canal Pride in Amsterdam maar toch.....
Wel wat protesterende zedenprekers , kom je bij ons toch niet tegen.
Halverwege blokkeerde een aantal zelfs de complete parade door op de weg te gaan liggen. Duurde toch zo'n klein uur voordat de zaak weer op gang kwam.
Daarin zie je toch wel de verschillen met Nederland, ligt allemaal nog best wel gevoelig hier.
Inmiddels is het maandag, we hebben de auto ingeleverd en zitten nu in het AirPort hotel. Kwamen onderweg over de beruchte Tacoma Narrows Bridge. Ging kort na de bouw helemaal mis, raakte in een bepaalde cadans door de wind waardoor hij ging slingeren met dramatische gevolgen. Ging nu gelukkig goed.......Voor het eerst iets met 'Uber' gedaan , werkt perfect, voor een kleine 30 dollar bij hotel afgezet waar een gewone taxi er minstens het dubbele voor gerekend zou hebben.
We kunnen terugkijken op een hele mooie vakantie waarin we prachtige natuur hebben gezien maar ook te maken kregen met lange saaie stukken autoweg en ontzettend veel "Roadwork". Dit gaf nogal eens wat vertraging.
Deze vakantie erg veel contact gehad met Amerikaanse vakantiegangers. Waarschijnlijk mede omdat we een niet als 'rental' uitziende wagen hadden en het kenteken uit Californië kwam.  Erg leuk om hun kant van het verhaal te horen over het leven in Amerika en ze waren vaak ook erg geïnteresseerd hoe in Nederland eraan toegaat. Vooral de 'healthcare' en 'housing' is hier een groot probleem. In veel steden zijn de huizen onbetaalbaar geworden en zijn er veel 'homeless people'.
Met het weer hebben we ook ontzettende mazzel gehad, beetje regen richting Yellowstone maar dat was ook alles, verder veel zon wat soms wel resulteerde in erg koude nachten. In Seattle was het gisteren trouwens een tropische 33 graden, record temperatuur voor de maand juni hier.
De wagen heeft het prima gedaan, we konden hiermee makkelijk een paar dagen zonder externe voorzieningen als water & elektra.
Nu dinsdag nog de terugvlucht via Washington naar Nederland waar we als het goed is woensdag ochtend arriveren.