Badlands, Devils Tower, Mount Rushmore etc.

14 juni 2017 - Greybull, Wyoming, Verenigde Staten

Na een wederom koude nacht in de Rockies , de zg dekentjes waren toch wel heel erg dunnetjes, warmde het gelukkig met het zonnetje op de wagen erg snel op.
Nu richting de Trail Ridge Road, al heel snel midden tussen de besneeuwde bermen.
Prachtige uitzichtpunten. We besloten niet de gehele weg af te rijden en vervolgde onze weg in oostelijke richting over de US34 , wat een werk moet hier verzet zijn na de verwoestende overstroming van een paar jaar geleden. Het werk was nog niet helemaal voltooid maar in ieder geval wel opengesteld voor verkeer.
Prachtige route door rivier kloof. Hierna moesten er even wat kilometers gemaakt worden over de snelweg, wat een uitgestrektheid, lang leve de cruise controle !
Eerstvolgende camping was het Guernsey SP , groot watersport gebied ontstaan na het plaatsen van een stuwdam. Heerlijke duik genomen na aankomst, was erg warm hier. Wat een speedboten werden hier met grote trailers naartoe gebracht zeg, gelukkig zijn hier de brandstofprijzen laag anders was een stukje varen echt niet op te brengen. Geld overigens ook voor de kolossale campers en caravan's , dat dat allemaal over de weg vervoerd kan worden snap je soms niet. Zou op de Nederlandse wegen toch wel een probleem worden!
Volgende dag via Fort Laramie , voormalige handelspost tussen leger en indianen, naar ons volgende overnachtingsadres Fort Robinson State Park.
De dag hierna weer een behoorlijke trip te maken richting Badlands NP.
We hadden geboekt bij Cedar Pass CG , vlak na de ingang van het park.
Prachtig uitzicht hiervandaan op de bijzondere rotsformaties.
Na een nacht met nogal wat spectaculair onweer was het weer kraakhelder de volgende ochtend. Lekker vroeg op pad voor de tour door het park. Geweldig mooie trip met prachtige uitzichtpunten over een heel bijzonder landschap.
Vlak na de uitgang van het park bevinden zich voormalige ondergrondse lanceerplaatsen voor nucleaire raketten, stamt uit de koude oorlog tijd. Gaat nu hopelijk weer niet actueel worden.... Interessant om eens even te zien.
Nu even weer gas erop en richting Mount Rushmore, hier hadden we een campground geboekt in de buurt van  het MR memorial , Crazy Horse memorial en verschillende erg leuke ' western' plaatsjes als Keystone en Hill City.
Na 2 overnachtingen hier , richting Bighorn NF. Onderweg Devils Tower NM bezocht. Kolossale monoliet van 386 meter hoog, indrukwekkend. Deed een beetje denken aan Uluru in Australië. Dit gesteente hier heeft spirituele betekenis voor de Indianen.
Na een behoorlijk inspannende trip door de erg harde wind aangekomen op onze volgende bestemming Sibley lake CG. Bleek nogal erg hoog te liggen op zo'n 2700 meter met bijbehorende zeer koude nacht.....
Prachtige route tijdens de afdaling de volgende dag.
Nu waren we wel toe aan wat warmte dus gekozen voor een tussenstop in het plaatsje Greybull. Normaal ben ik niet zo van de KOA campsites maar nu waren we er eigenlijk wel aan toe, zwembad , prima sanitair wasserette en full hooked up zodat we de wagen weer verloste van het afvalwater en de drinkwatertank weer konden vullen.
Bleken Nederlandse eigenaren te zijn, erg leuke mensen.
Grand Teton slaan we dus over en overnachten vermoedelijk morgen in de buurt van Cody en de dag erna richting Yellowstone NP.
Wordt wederom vervolgt......

1. Manon:
    15 juni 2017
    Klinkt super!!! Mam en warmte opzoeken, was ze ziek?:p veel plezier nog!! xXx