Fox Glacier

13 februari 2014 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

Vanuit Greymouth via Hokitika, bekend om z'n Jade , richting eindbestemming voor 2 nachten ,Fox Glacier. Erg leuk plaatsje trouwens dat Hokitika, in een glasblazerij wezen kijken en ook in een atelier waar ze de Jade bewerken. Leuke spulletjes maar erg duur, althans wat wij mooi vonden..... In Hokitika ook alvast gereserveerd voor de Glacier  wandeling.
Prachtig mooie kust die westkust. Deed ons een beetje aan Zuid Australië ( 12 apostelen ) denken.
Camping midden in dorpje FOX Glacier, lekker dichtbij alle voorzieningen.
Hier kwamen we in de camping keuken wederom een stel Nederlandse jongeren tegen die op wereldreis waren. Verbazend hoeveel jongeren we tegenkomen die maanden op reis zijn, was in onze tijd toch heel wat minder. Ook al een aantal keer Duitse en Franse jongeren ontmoet met baby's van hooguit een half jaar. Onze keus zou het niet zijn om met dat hele jonge spul dit soort dingen te ondernemen ,maar ja wij zijn misschien wel erg ouderwets. Tenslotte al opa en oma dus.......
Zoals gezegd, nu in Fox Glacier. Vandaag de tocht over de Gletsjer gemaakt, geweldig waar de natuur allemaal niet toe in staat is. Was een beetje miezerig weer maar ondanks dat een fantastische ervaring.
Vanavond maar eens lekker uit eten hier en dan morgen verder, ' on the road ' !
Waarschijnlijk met een tussenstop richting Queenstown.